05 July 2010

Bulan Bahasa

Sebenarnya aku telah ke sebuah persembahan
Bulan Bahasa bersama kawan-kawanku.
Cikgu Din mengajak kami ke sana.
Aku masih ingat hari itu.
Hari itu,Ismail selalu berkata kepada
Cikgu Din dia berasa lapar.
Di pertengahan persembahan itu,
mereka mempersembahkan dikir barat.
Aku rasa dikir barat mereka amat bagus.
Ismail semangat dan mengikuti
gerak-geri awak-awak di pentas.
Kami semua ketawa.
Sebelum mengakhiri persembahan itu,
pengacara persembahan itu mengajak
kami ke atas pentas untuk
menyanyi lagu bulan bahasa.
Tidak salah,hanya dua orang daripada
kumpulanku,iaitu Rama dan Ismail,
sahaja yang menaiki kami ke atas pentas.
Walaupun aku bukan di pentas aku
menyanyi lagu itu kerana lagu itu
amat menyeronokan.
Akhirnya,Ismail makan terlalu banyak
dan berkata perutnya sakit.
Aku masih ingat hari itu kerana
aku suka Bulan Bahasa!

No comments:

Post a Comment