10 July 2010

Permainan Bingo!

Dua hari lepas,kelasku
bermain BINGO.
Tetapi kita harus menjawap
soalan-soalan Cikgu Lin beri
untuk meletakkan pemadam
yang telah membahagikan
kepada kumpulan-kumpulan
kami di sehelai kertas penuh
dengan jawapan kepada
soalan-soalan di layar.
Aku hanya dapat berhenti
apabila aku telah
menang di soalan 12.
Aku menjerit "BINGO!".
Jikalau aku tidak menjerit,
aku harus menjoget kepada
lagu 'Waka Waka' oleh Syakira
kerana di soalan itu sesiapa
tidak menjerit "BINGO!"
akan ke hadapan dan menari.
Aidah,Amir,Haykal,Hazim
dan Hazwani(agaknya)
harus menari tetapi hanya
Aidah menari.
Kami sekelas tertawa.
Cikgu Lin berkata bahawa
kami tertawa kepada Aida dan
harus berdiri di tempat kami dan
menari kalu tidak,kami
tidak boleh pulang.
Cikgu Lin tidak lihat aku
dan Saiyidah menari
tetapi berkata
"Rama dengan Amir sahaja?"
Walaupun kelasku tidak menari,
Cikgu Lin masih memberikan
kami pulang.

No comments:

Post a Comment